piątek, 3 maja 2013

Brązowe dachy Majówka


Jak Wam Majówka upływa?  U mnie bardzo leniwie... Ale w końcu się zmobilizowałam, żeby usiąść do komputera.  

To może na początek fotka z wakacji - niestety tu nie nocowałam ;-) - ale przyznajcie, że nie ma to jak klasyka....



Dawno nie wklejałam brązowych dachów - więc poszperałam i wynalazłam kilka ciekawych propozycji.






Do brązowego dachu super pasują dębowe okna. Jeśli jeszcze uda się dobrać bramę, drzwi i okna w jednym odcieniu - to naprawdę mamy już z górki ;-) Elewacja w żółtawym odcieniu bardzo dobrze wygląda do takiego zestawienia. Obramowania okien o ton ciemniejsze od elewacji dopełniają całości. W tym domu mamy podbitkę w kolorze złotego dębu i brązowe wykończenie dachu. Wysoka podmurówka jest w kolorze sztukaterii - niestety taka podmurówka nie może być zbyt ciemna, a zwróćcie uwagę jak się brudzi.



Kolejny dom to przykład, że super-hiper projektant i nieograniczone fundusze nie zawsze prowadzą do zachwycającego efektu... Popatrzcie na te hektary karpiówki, na te fantazyjne okna - pewnie w sumie kosztują więcej niż większość zwykłych domów ;-)  No to pokrytykujmy troszkę ;-) Załóżmy, że mamy ten piękny dach z czarnym wykończeniem i chcemy do tego zielone okna. OK, kremowa elewacja - może być - ale po co te białe szmirowate obramowania? Jak już wybraliśmy kamień na elewację to czemu komin jest z żółtego rzucającego się w oczy klinkieru? Brama naprawdę do niczego nie pasuje, a na pięknie tych głazów - chyba się nie jestem w stanie poznać. Poza tym jeśli już robimy okna, których część otwiera się, a część nie, to projektujemy je w ten sposób, by część nieotwierana miała tę samą szerokość ramy co część otwierana. Przypatrzcie się oknu z wyjściem na taras - taka fuszerka jest niedopuszczalna. Do brązowego dachu dobrano tu (zresztą przepiękne) czarne blachy - to jeszcze można przełknąć - ale  jasna podbitka naprawdę do mnie tu nie przemawia. Efekt ogólny - tragedia - no ale może się nie znam na sztuce i Wam się podoba  :-)



Naprawdę bardziej mi się podoba ten domek. Brązowy komin, ciemnobrązowa podbitka. Z szaleństw trochę cegły przy wejściu. Ta sama cegła na podmurówce. Neutralne kremowe schody, proste okna :-) Nic więcej, nic mniej.




A to prawdziwa perełka. Czekoladowy dach z czekoladowym wykończeniem. Przepiękne również ciemnobrązowe balustrady. Ciemne okna i brama garażowa. Elewacja  w bardzo jasnym kremie i do tego o pół tonu ciemniejsze obramowania i bonie. Przepiękne kolory. Schody, podmurówka i taras w ceglastobrązowym klinkierze lekko cieniowanym - nie lubię tego cieniowania, ale na szczęście tu jest naprawdę subtelne. Ślicznie, ślicznie. Przypomniałam sobie, że miałam posadzić płaczącą brzozę ;-)  Super te szczyty drewniane. Całość pierwsza klasa. 

Pozdrawiam!!!!

10 komentarzy:

  1. Jak nazywa się projekt domu z dużymi oknami i drewnianymi podporami? Bardzo proszę o pomoc

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy można wiedzieć dokładnie jaki to kolor tynku i z jakiej palety na tym ostatnim zdjęciu?

    OdpowiedzUsuń
  3. Również chciałabym wiedzieć jaki to kolor tynku i z jakiej palety na zdjęciu z czekoladowym dachem.
    Czy ktoś wie też co to za dach i jak nazywa się kolor ram okiennych?

    OdpowiedzUsuń

Linki