środa, 13 marca 2013

Czerowne dachy ciemne okna cz.6

Czerwone dachy i ciemne okna – dziś klasyka – ale zobaczcie, że można ją zupełnie różnie zrozumieć.





Na początek dom w kolorach, które niezbyt lubię ;-) Kremowa elewacja leciutko wpadająca w różowy ton i do tego łososiowe obramowania. Nie wiem dlaczego ale zawsze kojarzy mi się to z salą weselną… Tu mamy prawdziwe wesele – tyle kolorów, faktur, kształtów… Przypatrzmy się: dachówka ceglasta, blachy w kolorze ceglastym, brązowe rynny i parapety. Czarna kuta balustrada, podobna furtka i brama - wszystko dobrze, ale ten kamienny mur i drewniany płot jakoś mi do tego nie pasują. Mimo tego, że są naprawdę ciekawe. Mamy jeszcze do tego czerwoną kostkę, podmurówkę i taras. Obramowania mają też „niespokojny” kształt. Czuję przesyt…



A tu czuję spokój :-) Przepiękny klasyczny dworek. Kremowa elewacja ze sztukaterią w tym samym kolorze – idealne do ciemnych okien. Piękne szprosy konstrukcyjne. Ceglasta karpiówka z ciemnobrązowymi wykończeniami. Tynkowane kominy, jasne schody i podmurówka. Pewnie już wiecie, że to moje klimaty ;-) 




I jeszcze jeden oryginalny dom. Elewacja wykończona drewnem w wiśniowym odcieniu, w tym samym kolorze okna. To bliźniak i jak się dobrze przyjrzycie, to widać, że każdy z właścicieli zdecydował się na inne wykończenie. Z lewej strony mamy drewniane szprosy, z drugiej złocone. Z jednej jasną bramę garażowa, a z drugiej ciemną. Mi bardziej podoba się lewa strona. :-) Dużo klinkieru, również na elewacji, ale wszystko jest stonowane, w jednej gamie kolorystycznej – nie czuć tu przesady.

1 komentarz:

  1. Hej:) Bardzo podobaja mi sie Twoje artykoly i opinie. Chcialam prosic o rade. Sama stoje przed wazna decyzja jakie kolory do elewacji wybrac, parapety i jaki kamien dekoracyjny.
    Moj dom jest ala dworkowy z kolumnami i zdaje sobie sprawe ze jesli dodamy zly element lub kolor moze to zamienic sie w totalny kicz... Moge podeslac zdjecia??
    Ps. Mam projekt elewacji, kolor tynku jest odcien zoltego za ktorym ja nie przepadam.

    OdpowiedzUsuń

Linki