piątek, 8 lutego 2013

Domy z klinkieru cz.1

Dziś mam ochotę na odmianę ;-) Może zainteresują Was domy całe z klinkieru? Te domy są podobne – wszystkie mają grafitowe dachy i ciemne okna – a jednak zupełnie różne.


Pierwsza propozycja to dom z klinkieru w tradycyjnym ceglastym kolorze. Ciemne drewniane okna i drewniane wstawki na elewacji. Niestety wstawki są sporo ciemniejsze od okien – i raczej w niezbyt pasującym odcieniu.

Jak Wam się podobają szprosy? Ja jestem miłośniczką szprosów – takie jak w tym domu są super - ale... (zawsze mam jakieś ale) nie do takich dużych witryn. Taka wielka witryna podzielona w kratkę szprosami wygląda niestety jak okno w więzieniu. No jeszcze od biedy w tych oknach dwuskrzydłowych… Ale to środkowe z czterema skrzydłami? Nie wygląda to ładnie. Miałam ten dylemat przy budowie własnego domu- dokładnie identyczna witryna składająca się z czterech skrzydeł. Pamiętam, że miesiącami siedząc na nudnych spotkaniach w pracy ;-) rysowałam kolejne wersje podziału tego okna – oczywiście jeszcze musiało to pasować do okien pojedynczych i balkonowych ;-) Wybrałam tylko dwie (ale za to bardzo grube) poziome poprzeczki na ¼ i ¾ wysokości - udało się oczywiście zrobić poprzeczki na dokładnie tej samej wysokości i w normalnych oknach i balkonowych (ale ja jestem lekkim pasjonatem ;-) ) – oczywiście fakt, że szprosy wypadają dokładnie na linii wzroku mojego męża nie miał już żadnego znaczenia ;-)


Drugi dom z żółtego klinkieru – tu również ciemne okna zasłonięte roletami zewnętrznymi. W dodatkach sporo szarego: kostka, opaska z kamienia, balustrady, rynny, elementy ogrodzenia, schody wejściowe. Kominy w kolorze dachu i ciemna drewniana podbitka. Wydawało mi się, że żółty z szarosrebrnym raczej do siebie nie pasują ( ja bym jednak zamieniła te szarości na ciemny brąz) – ale muszę przyznać, że taka żelazna konsekwencja jest godna podziwu. Chylę czoła. Czy widzicie tu chociaż jeden niedopracowany szczególik? Nawet trawa rośnie posłusznie ;-P




Kolejny dom wydaje się bardzo włoski - tyle tu kamienia, te drewniane okiennice. Przepiękna ta cegła na elewacji. Do tego okna, drzwi, bram, okiennice w bardzo ciemnym brązie - prawie czarnym. Co ciekawe tu też dobrano stalowe rynny i kamienną opaskę. Ale za to kominy są również z cegły. Super!




Ostatni dom jest raczej przestrogą. Za duże kontrasty nie wyglądają dobrze. Ząbkowany wzorek z żółto- brązowych cegieł wygląda szmirowato. Dachówka z pseudocieniami jest kiczowata. Złote szprosy to już tylko dopełnienie całości. Dla mnie jest to dom króla Cyganów (nie ubliżając im wcale). Ale przypominam, że to moja prywatna opinia i jeśli się komuś podoba to proszę się wzorować :-) Pamiętajcie – o gustach się nie dyskutuje.


Muszę Was zmartwić – nie będzie mnie do przyszłego czwartku. Ale zobaczcie na jakie elewacje się napatrzę… ;-) Oj chciałabym mieć na co dzień taki widok z okna…..


Pozdrowienia i nie zapomnijcie o mnie ;-)

3 komentarze:

  1. Zuzza, czy moglabys mi pomoc wybrac odpowiedni kolor elewacji mojego nowego domu?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie powiem ładnie takie domy wyglądają. Wszystko zależy co się komu podoba. Bardzo ciekawym rozwiązaniem są jak dla mnie elewacje z kamienia naturalnego. Na https://kamiennewnetrza.pl/ macie płytki z różnego rodzaju kamienia. Do tego kolorystyka ciekawa i różnorodna. Takie elewacje są trwałe, łatwe w utrzymaniu, nie trzeba ciągle odświeżać.

    OdpowiedzUsuń

Linki