czwartek, 4 kwietnia 2013

Czerwone dachy, białe okna - klasyka

Dziś mam dla Was trochę klasyki. Czerwony dach, białe okna, kremowa elewacja w trzech różnych odsłonach.


Na początek jeden z moich ulubionych projektów: Gemini z pracowni Domowe klimaty. Dom jest wykończony w idealnej zgodzie z wizją architekta. Dla mnie to prawdziwe dzieło sztuki. Co mi się podoba: Piękny kremowy kolor elewacji. Sztukateria w tym samym kolorze. Cudowne gzymsy. Ażurowa balustrada. Elegancki podział okien . Niskie posadowienie domu i powstały przez to niziutki podest przed wejściem. Ciekawie wykończona bryła garażu – pasy na elewacji przechodzące płynnie do wnęki wejściowej. Cudo. Nawet te ciemne drzwi mi tu nie przeszkadzają… To jest po prostu klasa.


Kolejny dom przy poprzednim wygląda mi paskudnie ;-) Ale przecież też jest ciekawy. Kremowy jest tu wpadający w delikatny róż, biała sztukateria, ładne szprosy w oknach. Białe drzwi i kolumny. Podobne ażurowe balustrady… Efekt psują te wielkie schody – ale jeśli mamy górkę i naprawdę nic się nie da z tym zrobić to trudno :-( Ogólnie jest prosto, ładnie i sympatycznie.


I na koniec propozycja domu z wykuszowymi oknami. Trochę klasyczny, trochę nowoczesny ;-) Podoba mi się zestawienie kolorystyczne – krem elewacji, białe okna, brązowe wykończenie dachu i brązowa podmurówka. Udajmy, że tych złotych szprosów wcale tam nie ma… ;-) Dom jest naprawdę ciekawy, ścięte narożniki i grube kolumny tworzą wrażenie przytulności :-)  Porównajcie z pierwszym domem, tamten jest chłodny i elegancki, a ten ciepły i swojski. No dobrze….  może to słońce stwarza taki efekt... ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Linki