środa, 20 lutego 2013

Grafitowy dach białe okna cz.4

Witajcie w kolejnym zimowym dniu… Już nie mogę się doczekać wiosny… A tu tymczasem przybył mi bałwan w ogródku.


Dziś mam więc dla Was trochę zimowych kolorów: grafitowe dachy i białe okna.


Pierwszy dom najprostszy – wszystko białe. Do ciemnego dachu dobrano kutą balustradę, ciemną podmurówkę i taras. Jak Wam się widzi takie zestawienie? Jak dla mnie zbyt ponuro. Strasznie smutny jest ten dom. Oczywiście nie podoba mi się okienko na froncie – wydaje mi się, ze powinno być na środku portyku… Do takiego imponującego frontu drzwi wejściowe są też zbyt mało okazałe. Jakoś mi nie pasują. Już lepiej wygląd tył domu – szerokie okno balkonowe stwarza dużo lepsze wrażenie.


Kolejny dom pokazuje, że jednak do grafitowego dachu i białych okien najlepiej wygląda takie zestawienie kolorów: pastelowa elewacja i białe obramowania. Tu elewacja ma kolor kremowowaniliowy. Klasyczne zdobienia okien i bonie w białym kolorze, ozdobne kolumny. Podwójna brama dobrze wygląda, gdy jest wykończona łukiem od góry. Teraz ponarzekajmy: okno z prawej strony mogłoby być takie samo jak z lewej. Po co tak podnosić dom – te schody naprawdę możnaby zmniejszyć. Takie nowoczesne drzwi nie pasują do tradycyjnej reszty. Tu pasowałaby klasyka. A poza tym ;-) to piękne te kamienne schody ;-) szara kostka też tu dobrze wygląda…



To może trochę koloru? Lekko różowa elewacja też będzie dobrze wyglądała z szarym dachem i białymi oknami. Tylko to musi być baaaardzo jasny róż (niestety na wzornikach zwykle kolory wyglądają na jaśniejsze niż w rzeczywistości) , byle nie wyszedł z tego „majtkowy róż” brrrrrrr…… Tu jest jaśniutko, ładne szprosy, biała podbitka, delikatne ogrodzenie. Nie lubię różowych domów – ale ten mi się podoba.

I na koniec bardziej nowoczesny dom – elewacja znów kremowowaniliowa, ciekawe podziały okien. Cały charakter temu budynkowi nadaje to proste, równiutkie obramowanie z kamieni – na dodatek nie zasłonięte żadną roślinnością. Szara podmurówka, taras, rynny pięknie się z tym komponują. Ten domek naprawdę jest inny.
Tyle na dziś!

Pozdrowienia!!!


PS. Trochę dziś robię tu przemeblowanie - więc wybaczcie za bałagan....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Linki