wtorek, 22 stycznia 2013

Czerwony dach białe okna cz.3

Trochę mi się weekend przedłużył… ;-)


Wyszperałam dziś dla Was trochę klasyki: domy z jasną elewacją, czerwonym dachem i białymi oknami.



Pierwszy dom jest moim faworytem od lat. Chciałabym zamieszkać na takim osiedlu… Piękny bardzo jasno kremowy kolor elewacji i mnóstwo zdobień. Zdobienia są w kolorze elewacji, więc nie przytłaczają, są po prostu eleganckie. Co my tu mamy: obramowania okien, gzyms oddzielający parter od piętra, gzyms bardziej ozdobny pod dachem, bryła garażu w paski, tak samo wnęka wejściowa. Mamy tu tylko widoczne dwa kolory: krem i czerwony. Dach ma kolor ceglasty, z czerwonego klinkieru są kominy, podmurówka, rynny i daszek muru ogrodzenia. Ażurowe kute ogrodzenie i balustrada. Delikatne szprosy w oknach. Brama w kolorze elewacji. Dlaczego ten dom się mi tak podoba? Wygląda na miejską willę skrzyżowaną ze starym dworkiem – ale jednocześnie wszystko jest perfekcyjnie skomponowane. Nie ma żadnego szczególiku, który by tu nie pasował…




Drugi dom ma prawie tak samą kolorystykę. Może krem jest bardziej wyrazisty. Ze zdobień mamy tu bonie. Wprowadzono również kolejny kolor: brązowy: Drzwi wejściowe, rynny, drewniany płot, podbitka. Dlaczego mi się podoba? Bo to mój sąsiad ;-)




Trzeci dom – miało być super…. Ale dlaczego tak zepsuto proporcje domu tą piwnicą…??? Po co tak wyciągać do nieba ten dach...?? Po co tyle tych gzymsów? Miało być bardziej okazale? Wyszło bardziej groteskowo. A tak piękna karpiówka, biała skromna elewacja. Mogło być ślicznie, popatrzmy na małą poprawkę….:



Która wersja Wam się bardziej podoba???





No to jeszcze dla kontrastu dom nisko przy ziemi: Piękna ceglasta karpiówka, ceglasty klinkier komina, schodów, tarasu i parapetów. Elewacja żółtawa, białe okna, drzwi, brama garażowa, obramowania, kolumny, podbitka. I dla kontrastu brązowa obróbka blacharska i rynny. Jak już pisałam – wydaje mi się że ten brąz dodaje charakteru – inaczej byłoby strasznie cukierkowo.
Tyle na dziś !!!





2 komentarze:

Linki