niedziela, 29 września 2013

Klasyka - czy nudna?

Staram się ostatnimi czasy wyszukać dla Was ciekawe domy z czerwonymi dachami - ale wyobraźcie sobie, że nie mogę ich znaleźć...  Wszystko co ciekawe i nowoczesne ma dachy ciemne. Zwykle grafitowe. Tak jak jeszcze kilka lat temu widziałam jak powstają wokół klasyczne bryły domów  z czerwonymi dachami- teraz buduje się w tym samym miejscu piętrowe nowoczesne budynki z grafitowym dachem i nieśmiertelnym drewnem na elewacji (no i jeszcze kamień oczywiście). Ciekawa jestem czy to trend długoterminowy, czy też za kilka lat powstanie jakaś nowa moda? W moich okolicach jest więcej działek niezabudowanych od tych z domami, więc mam co obserwować ;-)

No to dziś na przekór jednak czerwone dachy, coś wynalazłam, klasyka 100%, ale wspominając Francję nie mogę tak od razu wrócić do rzeczywistości.  Ciekawe, że nie widziałam tam ani jednego domu z grafitowym dachem ;-)  Chyba słońce za mocno pali ;-) 




Co powiecie na taką perełkę? Kość słoniowa elewacji, ceglasty dach i klinkier i do tego ciepły brąz okien. Dach wykończony również na brązowo - to mój klimat - to zawsze będzie dobrze wyglądać.





Tu te same kolory z ładną drewnianą balustradą. Tylko tak właśnie patrzę... te kolumny z tyłu chyba całe niebo podtrzymują ;-)   Obramowania są pół tonu ciemniejsze od elewacji - ładnie to wygląda. Spokój i ciepło.







I jeszcze dworkowaty bliźniak z ciekawie rozwiązanym garażem - połączonym ale jednak oddzielnym ;-) Klinkierowe schody i tarasy, ładne drewniane ogrodzenie. Śliczne gzymsy, elegancki dach mansardowy. Tylko po diabła w takim domu balustrady z cienkich nierdzewnych rurek?   Wstyd ;-)  Powinna być czarna kuta - jeśli ma być prosta. Do takiego domu super wygląda czerwonawa kostka brukowa, nawet taka cieniowana jak tutaj. Ze wszystkich ozdobników mamy tu jedynie gzyms i na dodatek w kolorze elewacji - wystarczy? Zdecydowanie. Jeden ładny szczegół i nic więcej nie potrzeba.




Ten dom z większym rozmachem ;-)  Karpiówka i wole oko, kostka granitowa, ogród zimowy. Ładny kolor bramy garażowej - taki ciepły brąz. Z ozdób mamy kolumnę z cegły. Dach w kolorze naturalnym jest wykończony na czerwono, z drewnianą podbitką. Schody w neutralnym łososiu i wszystko się komponuje ok.







Znowu klasyczny dom. Ceglasta dachówka z brązowym wykończeniem. Ładnie, ale blacha pomiędzy połaciami dachu w kolorze brązowym to już przesada. Niepotrzebnie rzucają się w oczy takie brązowe paski. Śliczne okna - piękne podziały i ten głęboki kolor. Bardzo szerokie obramowania - brakuje mi jednak obramowania pod parapetem - porównajcie z domem poniżej.Podmurówka i kominy z klinkieru, do ego ogrodzenie w tym samym kolorze - z kutymi przęsłami. A balustrada w tym domu klasyczna betonowa, dworkowa - pasuj super. Piękne też kolumny - nie proste rury, ale kształtnie wymodelowane. Na frontowej elewacji nie podoba mi się jedynie to okienko na portyku - krzywo, za wysoko, a bryła straciła klasyczne proporcje. Kostka granitowa idealnie pasuje do takich klasycznych budynków.





Na koniec parterowy dworek. Dużo sztukaterii: bonie, gzymsy, obramowania okien. Sztukateria jest biała, a elewacja tylko o pół tonu ciemniejsza. Nie ma za dużego kontrastu, a to zawsze brzydko wygląda z ciemnymi oknami - tu jest jeszcze do zaakceptowania. Okna mają wewnętrzne szprosy, prze tak dopracowanym dworku wybrałabym jednak konstrukcyjne. Ale i tak jest ładnie ;-)  Popatrzcie, że białe rolety zewnętrzne całkiem dobrze wyglądają nawet do takich ciemnych okien.

Tyle na dziś - teraz zabieram się za opracowanie szczegółów mojej kolejnej wyprawy. Czy pisałam Wam, że to już za tydzień? ;-) Tym razem północne Włochy.

8 komentarzy:

  1. Witam serdecznie,
    Jestem szczęśliwą posiadaczką domku z ceglastą dachówką i ciemnymi oknami (w odcieniu orzecha), obecnie jesteśmy na etapie wyboru koloru tynku na elewację, wybieramy z palety tynków Ceresit, jednak na podstawie małego kwadracika w katalogu ciężko sobie wyobrazić efekt końcowy. Przedostatnia z przedstawianych elewacji (jeżeli dobrze policzyłam, to piąta od góry) ma piękny kolor, taki jak sobie wymarzyłam :-) nie za ciemny, ale też nie biały, kremowy, ale nie wpadający w odcienie żółtego;-) Czy wiesz może jaki to kolor? Z góry dziękuję za pomoc. Mój e-mail: justyna00@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, serdecznie.
    Piękna elewacja... Mój dom też posiada sztukaterię oraz kolumny. Jest także w stylu dworku: Projekt Aria 4. Czy wie Pani jaki to kolor i firma którą została wykonana elewacja?
    Dziękuję i pozdrawiam.
    Mój adres e-mail: agata-latkowska@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam czy zna ktoś numery kolorów tych elewacji??? mam dom z dachówki ceglastej i okna orzechowe potrzenuje dobrac elewację mail tasior_ewelina@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. W klasycznym rozwiązaniu sprawdzi się sztukateria elewacyjna. Najlepszy sposób na nadanie ciekawego wyglądu

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę ciekawe pomysły. Ja zwracam uwagę na te oryginalne elewacje, nie tylko jednokolorowe budynki z ciemnym dachem. A jak jeszcze do elewacji dopasowane jest ogrodzenie to nie przejdę nigdy obojętnie obok takiego domu. Co do ogrodzeń to najbardziej podobają mi się takie https://kostbet.pl/kategoria-produktu/murki-i-ogrodzenia/ . Szczególnie te gładkie, w kolorze klasycznej szarości, z czarną bramą i furtką. Ale myślę, że w ich ofercie można znaleźć takie ogrodzenie które spodoba się każdemu klientowi, moi rodzice mają łupane i dla nich jest idealne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Podobają mi się takie zestawienia kolorystyczne elewacji. Inspirujący wpis.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kolorystyka ładnie dobrana

    OdpowiedzUsuń

Linki