czwartek, 16 maja 2013

Parterowe domy z grafitowym dachem

Jak tam wiosna? Ja koncentruję się w tym roku na ogrodzie ;-) Sadzę, przesadzam, pielę, podcinam. Uwielbiam to. Cały czas powstaje nasza pergola/dach tarasu. Niedługo się pochwalę. Winogrona już zasadzone :-)


Wyszperałam dziś dla Was parterowe domy z szarym dachem i ciemnymi okami. Klasyczne i nowoczesne :-
)

Na początek domek w dworkowatym stylu – przypatrzcie się bryle i proporcjom. Idealna symetria, brak garażu, piękna linia okien i drzwi. Jeśli chcecie kolumny to zróbcie je w taki sposób – albo po dwie cienkie, albo po jednej grubej. Kolumny muszą być w odpowiednich proporcjach do portyku, który wspierają. Nie można zrobić olbrzymiej góry wspieranej na dwóch cienkich patyczkach. Ta trójkątna sztukateria zmniejsza jeszcze optycznie wielkość portyku. W tym domu nie ma szprosów w oknach, ale mi wydaje się że je widzę ;-) są za to w oknie balkonowym. Piękne okno. Dużo kamienia: ozdobna podmurówka, parapety, ścieżki, ogrodzenie, schody. Ogrodzenie tradycyjne kute, z boku drewniane sztachety. Ni ma tu wiele „ozdobników” ale za to jest klasyczna elegancja. Bardzo mi się podoba :-)


No to macie do porównania – prawie identyczny dom. Nawet kamień prawie taki sam ;-) Bryła też symetryczna – nie licząc doklejonego garażu. Domy różnią się głownie sztukaterią: w tym wybrano obramowania okien i drzwi, a portyk zostawiono bez ozdob. Szczerze mówiąc, pierwszy dom bardziej mi się podoba. Zobaczcie, jaki wielki wydaje się portyk bez zdobień. Te obramowania też mi nie do końca pasują – wydają się za cienkie, okna za ciemne, rolety przytłaczają. Obramowania wydają mi się też jaśniejsze od elewacji – co nie wygląda dobrze z tak ciemnymi oknami, bo kontrast jest jeszcze większy. Jednym słowem wszystko ładne, ale całości coś brakuje.



No to jeszcze trzeci domek – malutki, żółciutki ;-) Ładna otynkowana podbitka. Proste drzwi i okna w jednym pasującym do elewacji kolorze. Ciemne rynny, parapety, oświetlenie. Takie lampy naprawdę dodają uroku domowi, w przeciwieństwie do białych, plastikowych kinkietów rur brrrrrr.



Tu trochę jeszcze nowocześniejszy dom. Biała elewacja i wszystkie dodatki szarografitowe. To jest takie bardzo smutne zestawienie, ale za to czyste i schludne – takie porządne ;-) Ja jednak wolę weselsze kolory ;-)


I na koniec jeszcze raz grafitowe okna. Dom trochę rozjaśniony białą podbitką. Urozmaicony ciemnym pasem na elewacji. Z tyłu mega komin ozdobny na ścianie zewnętrznej, od frontu wysyp mini kominków ;-) Jest nowocześnie, ale i tak pierwszy dom mi się podoba najbardziej ;-)

4 komentarze:

Linki