czwartek, 24 stycznia 2013

Grafitowy dach ciemne okna cz.2

Dziś mam dla Was propozycję białych domów z grafitowym dachem, ciemnymi oknami i szarymi dodatkami.





Pierwszy dom jest ma bardzo dużo geometrycznych wzorów, tu krata, tu paski, bardzo nowocześnie mimo, że bryła jest raczej tradycyjna. Do grafitowego dachu i białej elewacji dodano kolor ciemnoszary – w tym kolorze mamy bardzo efektowną obróbkę blacharską (szeroką i ze „szczypankami”), do tego takie go samego koloru rynny i kilka szarych wstawek na elewacji (ścianka garażu, wnęka wejściowa i pół okiennicy). Biało-szara jest kostka podjazdu i schody wejściowe. Zwróćcie uwagę na białą podmurówkę i szarą bramę garażową – to raczej rzadko spotykane. Bardzo ciekawy dom - podoba mi się nawet ta latarnia, chociaż może wypadałoby podobne oświetlenie zamontować też przy garażu…




Drugi dom bardzo sympatyczny, malutki, bo bez garażu. Od razu bryła inaczej wygląda. Elewacja nie jest tu śnieżnobiała, lecz w odcieniu kości słoniowej. Do tego dobrano jasnoszary kolor obramowań okien, kolumn i wykuszu. Szary jest komin, balustrady i strop balkonu. Rynny i obróbka blacharska w kolorze grafitowym jak dach. W kolorze ciemnego brązu okna, parapety rolety, drzwi i podbitka z ozdobnym szczytem. Te szarości bardzo ładnie ożywia żółtawy mur ogrodzeniowy, podmurówka, kostka na podjeździe i taras.


Ostatni dom w dokładnie takich samych kolorach – inna tylko bryła. I podjazd w szarym kolorze. Bardzo zgrabne domki. :-)

5 komentarzy:

  1. Witam, w cyklu "Grafitowy dach ciemne okna cz.2 " jest zdjęcie z elewacją szarą, ktory ma ozdobne pasy na elewacji. Czy orientuje się Pan jaką technika jest to wykonane ? Prośba o odpowiedź na priv (jkow@o2.pl)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wolę raczej już Pani ;-)
    Wysłałam na priv - jeśli jednak kogoś to również interesuje to takie pasy wykonuje się za pomocą cienkich płyt styropianowych łączonych listwami do boniowania (tworzącymi rowki). Gotowe listwy w sklepach ze sztukaterią elewacyjną.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, właśnie miałam problem - bo bardzo podoba mi się grafitowy dach i szara elewacja, ale ciągle myślała, że nie pasuje do tego brązowe okna. Te zdjęcia przekonały mnie, że jestem w błędzie. Bardzo dziękuję za natchnienie i inspirację. Dom wygląda przepięknie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. witam czy orientuje się Pani odnośnie koloru elewacji tego małego domku bez garażu? czy to oby na pewno kość słoniowa? bardzo mi sie podoba ten kolor i szukam coś identycznego. proszę o odpowiedź. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, chciałam zapytać, czy zna Pani nazwę kolorów na tej elewacji, interesuje mnie numer szarego koloru jest piękny takiego właśnie szukam. Bardzo proszę o odpowiedź

    OdpowiedzUsuń

Linki